Man får vara beredd på att vara flexibel och jobba i ett högt tempo. Vara rörlig i sitt sätt att tänka och arbeta. Ställa frågor om det är något oklart för informationen du ger och får måste vara rak och tydlig.

Linda Lepik jobbar som projektadministratör på Kellers kontor i Gårda, Göteborg.

Det var det berömda bananskalet som ledde till att Linda hamnade på Keller. Hon jobbade sedan många år på en flygplats med försäljning och logistik, och trivdes egentligen gott med det.

Ändå hade tanken på att prova på något annat yrke allt oftare dykt upp. När en tidigare kollega genom sociala medier lade ut att Keller sökte folk blev Linda nyfiken och en tid senare handlade arbetsuppgifterna om det som händer under marken i stället för det i uppe luften.

- När möjligheten dök upp fanns det ingen tvekan, och det är jag väldigt glad för. Många av arbetsuppgifterna var helt nya för mig men Keller uppmuntrar vidareutveckling som kan bidra till att man blir mer bred och säker i sin roll, berättar Linda och fortsätter. - Det kan innebära att man får gå kurser som exempel. Sedan så har jag även fått lära mig mycket från mina kollegor. Jag har utvecklats både som yrkes-och privatperson.

 

Jag jobbar självständigt samtidigt som jag måste ha god kommunikation med mina kollegor och samarbetspartners för att kunna utföra dem väl. Vi ett gott gäng.
Linda Lepik
Projketadministratör

Linda arbetar på kontoret i Gårda i Göteborg där hennes arbetsuppgifter främst rör Västlänken. Projektet är ett av västra Sveriges största infrastrukturprojekt under senare delen av 2000-talet, där Keller är delaktiga i ett flertal delprojekt. Oftast är det bara Linda och hennes chef, Sami Ullah Raja som är senior platschef och bland annat ansvarar för Västlänken, som huserar på kontoret. Vissa dagar i veckan jobbar Linda på huvudkontoret i Lindome där hon stöttar upp administrationen med det som behövs.

- Där är vi långt fler personer som vistas. Jag känner att jag är med där det händer saker hela tiden. Företaget utvecklas konstant och jag med det.

Linda ordnar med det mesta som rör projektet som till exempel boende, flyg, hyrbilar och utstationeringar av inhyrd utländsk personal. ID06 ansökningar, SINK och A-skatts ansökningar, parkeringar och utbildningar. Beställning av skyddskläder, kontorsmaterial. Boka möten, mötesrum. Åtskilliga online-möten, mycket mejlande och många telefonsamtal.

Lite extra kul tycker Linda att det är när hon får möjligheten att åka med ut på site och titta på verksamheten.

- Jag tycker det är oerhört spännande! Jag har alltid tyckt att det är intressant att se jobbet bakom, hur något skapas och blir till. Sedan är det alltid kul att kunna säga att man har varit med och bidragit till att göra det möjligt.