Om tjänsten
I samband med ett stort projekt i Luleå växer vi på Keller Grundläggning och behöver din hjälp med att bland annat rekrytera och onboarda nya kollegor!
Du kommer jobba brett med HR, inledningsvis med fokus på just rekrytering och onboarding. Därefter kommer du att växla över till att lägga mer fokus på att stötta chefer på plats i Luleå och runt om i Sverige med diverse HR-relaterade frågor. Det kan vara allt från att jobba med arbetsrättsliga och kollektivavtalsfrågor, till frågor kopplat till lön, arbetsmiljö och frågor kopplade till trivsel och engagemang.
Utifrån din kompetens och erfarenhet kommer vi att kunna anpassa rollen.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år, med eventuell möjlighet till förlängning. Startdatum snarast.
Placering är Luleå, resor till huvudkontoret i Kungsbacka utanför Göteborg förekommer. Du rapporterar HR-chef.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha en operativ HR-roll, där du stöttar chefer med HR-relaterade frågor.
Visst fokus på strategiska frågor förekommer, särkilt kopplat till rekrytering och onboarding.
Några av arbetsuppgifterna som vi inledningsvis vill att du fokuserar på är:
- Rekryteringar och onboarding - stöd till chef genom hela processen, från uppstart till uppföljning
- Personaladministration kopplat till rekrytering, onboarding och utbildning
- Övrig administration kopplad till HR-området
- Att utveckla och sätta vår interna rekryteringsprocess
- Kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag vid behov
- Ta fram en guide ”Welcome to Sweden” till våra nya medarbetare från utlandet
- Supportera chefer och nya medarbetare vid behov i samband med arbetstillståndsprocesser
- Praktiskt stöd till chefer och medarbetare i vårt HR system
- Chefsstöd inom HR-området i stort
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en roll i ett internationellt bolag med starkt varumärke och stabil tillväxt. Du får en arbetsplats i företag med starkt fokus på samverkan, pålitlighet och stolthet.
På HR-avdelning jobbar vi nära chefer och supportrar dem i deras vardag, utifrån verksamhetens behov, samtidigt som vi utvecklar Kellers HR-rutiner och processer för framtiden. Du kommer att ingå i ett HR-team med två glada och engagerade kollegor, och du kommer även ha nära samarbete med ett härligt gäng av chefer och medarbetare på plats i Luleå.
Vi är nyfikna på dig!
Har du erfarenhet av rekrytering och HR, är strukturerad, serviceminded och gillar att dela med sig av din kompetens? Kan du sätta dig in i och förstå verksamheten, se helheten och har ett driv som gör att vi tillsammans kommer i mål både i det dagliga och med att utveckla våra rutiner och processer? Då vill vi gärna veta med om dig!
Formella kvalifikationer för rollen:
- Minst två års erfarenhet av att jobba med rekrytering
- Har en examen från Personal- och Arbetslivsprogrammet eller motsvarande
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Har du erfarenhet av att även jobba brett med HR är det en stor fördel för tjänsten. Likaså är det en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom byggbranschen och är van att arbeta med både arbetare och tjänstemän.
Är du vår nya kollega?
Vill du veta mer så hör av dig till rekryterande chef Anna Reuterberg, på tfn 0730-959743.
Du söker tjänsten genom att skicka ett brev och CV till [email protected]
Vi har behov av att vår nya kollega börjar inom kort, så vänta inte med din ansökan.
Ange gärna eventuell nuvarande uppsägningstid i din ansökan.