Tillbaka till lediga tjänster

HR Business Partner med fokus rekrytering och search

Kungsbacka
Tidsfrist
17 Augusti 2025
Nu utökar vi vårt HR-team och söker dig som vill jobba brett med HR och med ett särskilt fokus på Rekrytering och Search

Om tjänsten 
I takt med att Keller växer har vi ett behov av att jobba mer med rekrytering och search i egen regi och vårt behov av ett affärsnära HR-stöd till våra chefer ökar i samma takt. 

Tjänsten kommer därför vara en bred HR-roll, men har ett tydligt fokus på rekrytering och search. Du kommer att jobba nära chefer med operativt HR-arbete och kommer samtidigt att jobba strategiskt i vissa frågor där du får ansvar för att driva och utveckla våra rutiner och processer inom ett par områden. Utifrån din kompetens och erfarenhet kommer vi att kunna anpassa rollen.  

Utöver rekrytering och search kan du komma att jobba med allt från exempelvis arbetsrättsliga frågor till frågor inom kompetensutveckling, arbetsmiljö, engagemang, företagskultur och ledarskap. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månads provanställning. Placeringen är på vårt fina huvudkontor i Kungsbacka, resor förekommer i tjänsten. Du rapporterar till HR Chef. 

Dina arbetsuppgifter 
Några av de arbetsuppgifter som kommer att ingå i tjänsten är: 

  • Rekrytering och onboarding - stöd till chef genom hela processen, från uppstart till uppföljning
  • Search – både när vi har ett faktiskt behov och att jobba med bearbetning av potentiella framtida kandidater
  • Att utveckla och sätta vår rekryteringsprocess
  • Kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag vid behov
  • Chefsstöd i andra HR-relaterade frågor/områden utifrån verksamhetens behov och din kompetens
  • Administration kopplad till hela HR-området
  • Praktiskt stöd till chefer och medarbetare i vårt HR system 

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en roll i ett internationellt bolag med starkt varumärke och stabil tillväxt. Du får en arbetsplats i företag med starkt fokus på samverkan, pålitlighet och stolthet.

På HR-avdelning jobbar vi nära chefer och supportrar dem i deras vardag, utifrån verksamhetens behov, samtidigt som vi utvecklar Kellers HR-rutiner och processer för framtiden. Du kommer att ingå i ett HR-team med glada och engagerade kollegor, och du kommer även ha nära samarbete med chefer och andra kollegor på Keller. 

Vi är nyfikna på dig! 
Har du erfarenhet av rekrytering, Search och HR? Är du strukturerad, serviceminded och gillar att dela med sig av din kompetens? Kan du sätta dig in i och förstå verksamheten, se helheten och har ett driv som gör att vi tillsammans kommer i mål både i det dagliga och med att utveckla våra rutiner och processer? Då vill vi gärna veta med om dig! 

 Formella kvalifikationer för rollen: 

  • Minst 5 års erfarenhet av att jobba med rekrytering och search
  • Har en examen från Personal- och Arbetslivsprogrammet eller motsvarande
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Har du erfarenhet av att även jobba brett med HR är det en stor fördel för tjänsten. Likaså är det en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom bygg/anläggning/grundläggningsbranschen och är van att arbeta med både arbetare och tjänstemän. 

Är du vår nya kollega? 
Du söker tjänsten genom att skicka ett brev och CV till [email protected]
Vill du veta mer om tjänsten så finns rekryterande chef Anna Reuterberg tillgänglig på telefon från vecka 32 på tfn: 0730-959743.