Dina arbetsuppgifter
Som anbudsingenjör på Keller Grundläggning leder, planerar och lämnar du anbud med fokus på att uppnå mål inom kvalitet, tid och ekonomi. Du samarbetar nära geotekniker, teknikexperter, underentreprenörer och andra berörda för att säkerställa att anbuden levereras med högsta möjliga kvalitet. Du har kontakt med kunden för att hitta projekt och för att säkerhetsställa att anbudet vi lämnar följer kundens önskemål, samt efter lämning att gå igenom anbudet med kunden. Du ansvarar bland annat för:
- Leda och styra anbudsprocessen från första möte med kund, hantering av inkommande förfrågningar, samordning av kalkylarbetet och upprättande av kalkyler till lämnande av anbud tillsammans med områdeschef samt uppföljning.
- Säkerställa att arbetet utförs enligt företagets höga tekniska och kvalitetsmässiga krav.
- Tillsammans med kollegor ta fram priser och kalkyler.
- Delta i anbudsgenomgång med kunden för att presentera anbud.
- Arbeta enligt företagets värderingar och eftersträva en god arbetsmiljö.
Vi söker dig som:
- Har minst 5 års erfarenhet inom byggbranschen, exempelvis som platschef, kalkylator, inköpare eller anbudsingenjör.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Har förmågan att leda och styra grupper.
- Är strukturerad, självgående och kan hantera flera anbud samtidigt.
- Har goda kunskaper i MS Office-paketet.
- Har B-körkort och är beredd att resa vid behov.
Meriterande:
- Eftergymnasial utbildning inom bygg och anläggning.
- Erfarenhet av anläggnings- eller grundläggningsarbete.
Om tjänsten
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i ett globalt företag med stark lokal närvaro. Här får du möjlighet till personlig och professionell utveckling genom utmanande projekt och interna utbildningar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och värdesätter balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månader provanställning. Tjänsten kommer att vara placerad vid något av våra kontor i Kungsbacka eller Luleå, men resor inom Sverige kan förekomma beroende på anbud. Företaget har kollektivavtal med Unionen. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Om mig som chef
Jag heter Per Vedin och kommer att vara din chef. Min största styrka är att leda och coacha individer och grupper för att lösa komplexa utmaningar, vare sig de är tekniska, organisatoriska eller sociala. Jag ger stor frihet med tydligt ansvar och är här för att stödja dig i beslut, frigöra tid och minimera administrationen så att du kan fokusera på det som verkligen spelar roll.
Ansökan och kontakt
För mer information och frågor kontakta Per Vedin, områdeschef norra Sverige, 073-085 80 23 eller [email protected]. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatums slut, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 31:e Oktober!